בניית שאלון מחקר

בניית שאלון מחקר

כיצד לפתח שאלון למחקר

מבוא

שאלון הוא טכניקה לאיסוף נתונים בה המשיב מספק תשובות לסדרת שאלות. פיתוח שאלון שיאסוף את הנתונים שאתה רוצה לוקח מאמץ וזמן. עם זאת, על ידי נקיטת גישה שלב אחר שלב לפיתוח שאלונים, אתה יכול למצוא אמצעי יעיל לאיסוף נתונים שיענו על שאלת המחקר הייחודית שלך.

עיצוב השאלון שלך

זהה את מטרת השאלון שלך

איזה סוג מידע אתה רוצה לאסוף באמצעות השאלון שלך? מה המטרה העיקרית שלך? האם שאלון הוא הדרך הטובה ביותר לבצע איסוף מידע זה?
* צץ עם שאלה מחקרית. זו יכולה להיות שאלה אחת או כמה, אבל זו צריכה להיות נקודת המוקד של השאלון שלך.
* פיתחו השערה אחת או כמה שתרצו לבדוק. השאלות שתכלול בשאלון צריכות להיות מכוונות לבחינה שיטתית של השערות אלה.

בחר סוג או סוגים השאלה שלך

בהתאם למידע שברצונך לאסוף, ישנם מספר סוגים של שאלות אפשריות לכלול בשאלון שלך, לכל אחת היתרונות והחסרונות הייחודיים. להלן סוגי השאלות הנפוצות בשאלון:
שאלה דיכוטומית: זו שאלה שבדרך כלל תהיה שאלה "כן / לא", אך יכולה להיות גם שאלה "מסכימים / לא מסכימים". זו השאלה המהירה והפשוטה ביותר לניתוח, אך אינה מדד רגיש ביותר.
שאלות פתוחות: שאלות אלה מאפשרות למשיב להגיב במילותיו. הם יכולים להועיל לקבלת תובנה לגבי רגשותיו של המשיב, אך הם יכולים להוות אתגר בכל מה שקשור לניתוח נתונים. מומלץ להשתמש בשאלות פתוחות כדי לטפל בנושא "מדוע".
שאלות מרובות בחירות: שאלות אלה מורכבות משלוש קטגוריות או יותר בלעדיות הדדיות ומבקשות תשובה יחידה או מספר תשובות. שאלות מרובות בחירות מאפשרות ניתוח קל של התוצאות, אך יתכן שלא יתנו למשיב את התשובה שהם רוצים.
שאלות בסדר גודל (או סדר) לסולם: שאלה מסוג זה מבקשת מהמשיב שלך לדרג פריטים או לבחור פריטים בסדר מסוים מתוך קבוצה. לדוגמה, זה עשוי לבקש מהמשיבים שלך להזמין חמישה דברים מהפחות לחשובים ביותר. שאלות מסוג זה מאלצות אפליה בין חלופות, אך אינן מתייחסות לשאלה מדוע עשה המשיב את ההפליות הללו.
שאלות בסולם דירוג: שאלות אלו מאפשרות למשיב להעריך סוגיה מסוימת על בסיס ממד נתון. אתה יכול לספק סולם שנותן מספר שווה של בחירות חיוביות ושליליות, למשל, החל מ"הסכמה מאוד "ל"הסכמה נמרצת". שאלות אלה גמישות מאוד, אך גם אינן עונות על השאלה "מדוע".

פיתוח שאלות לשאלון שלך

השאלות שתפתח לשאלון צריכות להיות ברורות, תמציתיות וישירות. זה יבטיח שתקבלו את התשובות הטובות ביותר מהמשיבים שלכם.
* כתוב שאלות תמציתיות ופשוטות. אסור לך לכתוב הצהרות מורכבות או להשתמש בז'רגון טכני, מכיוון שזה רק יבלבל את המשיבים שלך ויוביל לתגובות שגויות.
* שאל רק שאלה אחת בכל פעם. זה יעזור למנוע בלבול
* היזהר מבקשת מידע פרטי או "רגיש". זה יכול להיות משהו פשוט כמו גיל או משקל, או משהו מורכב כמו היסטוריה מינית בעבר.
** שאלת שאלות כגון אלה מחייבת אותך בדרך כלל לאנונימוס או להצפנת הנתונים הדמוגרפיים שאתה אוסף.
* קבע אם תכלול תשובה כגון "אני לא יודע" או "לא רלוונטי לי." אמנם אלה יכולים לתת למשיבים שלך דרך לא לענות על שאלות מסוימות, אך מתן אפשרויות אלה יכול גם להוביל לנתונים חסרים, שיכולים להיות בעייתיים במהלך ניתוח הנתונים.
* שים את השאלות החשובות ביותר בתחילת השאלון שלך. זה יכול לעזור לך לאסוף נתונים חשובים גם אם אתה מרגיש שהמשיבים שלך עשויים להיות מוסחים בסוף השאלון.

הגבל את אורך השאלון שלך

שמור על שאלון קצר ככל האפשר. סביר להניח כי אנשים רבים יותר ישיבו על שאלון קצר יותר, לכן הקפידו לשמור עליו בצורה תמציתית ככל האפשר תוך איסוף המידע הדרוש. אם אתה יכול להכין שאלון שמצריך רק 5 שאלות, עשה זאת.
* כלול רק שאלות שמועילות ישירות לשאלת המחקר שלך. שאלון אינו הזדמנות לאסוף כל מיני מידע אודות המשיבים שלך.
* הימנע מלשאול שאלות מיותרות. זה יתסכל את מי שלוקח את השאלון שלך.

זהה את הדמוגרפיה של היעד שלך

האם יש קבוצה מסוימת של אנשים שאתה רוצה למקד באמצעות השאלון שלך? אם כן, עדיף שתקבע זאת לפני שתתחיל להפיץ את השאלון שלך.
* שקול אם אתה רוצה שהשאלון שלך יאסוף מידע מגברים ונשים כאחד. ישנם מחקרים שיסקרו מין אחד בלבד.
* קבע אם ברצונך שהסקר שלך יאסוף מידע מילדים ומבוגרים כאחד. סקרים רבים מתמקדים רק בטווחי גילאים מסוימים שהשאלות חלות עליהם.
** שקול לכלול טווח גילאים בדמוגרפיה היעד שלך. לדוגמה, אתה יכול לשקול מבוגר צעיר כגיל 18-29, מבוגרים כגיל 30-54
* ובוגרים כגיל 55 ומעלה. מתן טווח גילאים יעזור לך להשיג יותר משיבים מאשר להגביל את עצמך לגיל ספציפי.
* שקול מה עוד יהפוך אדם למטרה לשאלון שלך. האם הם צריכים לנהוג במכונית? האם הם זקוקים לביטוח בריאות? האם הם צריכים להביא ילד מתחת לגיל 3? וודא שאתה ברור מאוד לגבי זה לפני שתפיץ את השאלון שלך.

כתיבת השאלון שלך

הצג את עצמך

המבוא שלך אמור להסביר מי אתה, ומה תעודותיך. עליכם להבהיר אם אתם עובדים לבד או כחלק מצוות. כלול את שם המוסד או החברה האקדמית שעבורם אתה אוסף נתונים. הנה כמה דוגמאות:
* שמי ג'ק סמית 'ואני אחד מיוצרי השאלון הזה. אני חלק מהמחלקה לפסיכולוגיה באוניברסיטת מישיגן, שם אני מתמקד בפיתוח קוגניציה אצל תינוקות.
* אני קלי סמית ', סטודנטית שנה ג' לתואר ראשון באוניברסיטת ניו מקסיקו. שאלון זה הוא חלק מהבחינה הסופית שלי בסטטיסטיקה.
* שמי סטיב ג'ונסון, ואני אנליסט שיווקי של החברה הטובה ביותר. אני עובד על פיתוח שאלונים כדי לקבוע עמדות סביב השימוש בסמים בקנדה מזה מספר שנים.

הסבירו את מטרת השאלון

אנשים רבים לא יענו על שאלון מבלי להבין מה המטרה של השאלון. אין צורך בהסבר ארוך; במקום זאת, כמה משפטים תמציתיים יעשו את העבודה. הנה כמה פרטים:
* אני אוסף נתונים ביחס לגישה סביב בקרת אקדחים. מידע זה נאסף לשיעור אנתרופולוגיה 100 שלי באוניברסיטת מרילנד. שאלון זה ישאל אותך 20 שאלות על הרגלי האכילה והתעמלות שלך. אנו מנסים ליצור קשר בין אכילה בריאה, תדירות העסק גופנית ושכיחות סרטן בין מבוגרים.
* שאלון זה ישאל אותך על ההתנהגויות האחרונות שלך בנסיעות אוויריות ברשת. שאלות לספר את ההנסיעות החדשות שלך והרגשות
* שלך סביב הטיולים האלה, כמו גם את התוכנות ההיסטידות שלך לעתיד. אנו מחפשים להבין כיצד רגשותיו של אדם סביב נסיעות אוויריות משפטיות על תוכניותיו העתידיות.

חשוף מה יקרה עם הנתונים שתאסוף

האם אתה אוסף נתונים אלה לפרויקט כיתתי, או לפרסום? האם נתונים אלה ישמשו למחקר שוק? תלוי מה אתה מתכוון לעשות עם הנתונים שאתה אוסף מהשאלון שלך, יתכנו דרישות שונות שעליך לשים לב אליהן לפני שתפיץ את הסקר שלך.

הערך כמה זמן ייקח השאלון

לפני שמישהו מתיישב לקחת את השאלון שלך, יתכן שיעזור לו לדעת אם השאלון ייקח להם 10 דקות או שעתיים. מסירת מידע זה עם תחילת השאלון שלך עשויה להביא לשאלונים מלאים יותר בסופו של דבר.

תאר את כל התמריצים שעשויים להיות מעורבים

תמריץ הוא כל דבר שתוכלו להציע כפרס בסוף השאלון. תמריצים יכולים להיות סוגים רבים של דברים: הם יכולים להיות כספיים, פרסים מבוקשים, אישורי מתנה, ממתקים וכו '. יש גם יתרונות וחסרונות להציע תמריצים.

וודא שהשאלון שלך נראה מקצועי

מכיוון שאתה רוצה שאנשים יבטחו בך כאספן נתונים, על השאלון שלך להיות מראה מקצועי. תמיד קרא קריאה. בדוק אם יש שגיאות כתיב, דקדוק ופיסוק. כלול כותרת. זו דרך טובה עבור המשיבים שלך להבין את מוקד הסקר במהירות האפשרית. תודה למשיבים שלך. תודה להם שלקחו את הזמן והמאמץ להשלמת הסקר.

הפצת השאלון שלך

עשו פיילוט

בקש מאנשים שאתה מכיר לקחת את השאלון שלך (הם לא ייכללו בתוצאות הנובעות משאלון זה), והיו מוכנים לשנות אותו במידת הצורך. תכנן לכלול כעשרה אנשים בבדיקת הטייס של השאלון שלך. קבל את המשוב שלהם על השאלון שלך על ידי שאלת השאלות הבאות:
* האם היה קל להבין את השאלון? היו שאלות שבלבלו אותך?
* האם היה קל לגישה לשאלון? (חשוב במיוחד אם השאלון שלך מקוון).
* האם אתה מרגיש שהשאלון היה שווה את זמנך?
* האם נוח לך לענות על השאלות שנשאלו?
* האם יש שיפורים שתבצע בשאלון?

הפץ את השאלון שלך

עליכם לקבוע מהי הדרך הטובה ביותר להפיץ את השאלון. ישנן מספר דרכים נפוצות להפצת שאלונים:
* השתמש באתר מקוון, כגון SurveyMonkey.com. אתר זה מאפשר לך לכתוב שאלון משלך עם בונה הסקר שלהם, ומספק אפשרויות נוספות כגון אפשרות לקנות קהל יעד ולהשתמש בניתוח שלהם לניתוח הנתונים שלך.
* שקול להשתמש בדואר. אם אתה שולח את הסקר שלך בדוא"ל, הקפד תמיד לכלול מעטפה עם חותמת עם כתובת עצמית, כך שהמשיב יוכל לשלוח בקלות את תשובותיהם בחזרה. וודא שהשאלון שלך ישתלב במעטפה עסקית רגילה.
* ערכו ראיונות פנים אל פנים. זו יכולה להיות דרך טובה להבטיח שהגעת לדמוגרפיה היעד שלך ויכולה לצמצם את המידע החסר בשאלונים שלך, שכן קשה יותר למשיב להימנע מלהשיב על שאלה כשאתה שואל אותה ישירות.
* נסה להשתמש בטלפון. למרות שזו יכולה להיות דרך אפקטיבית יותר בזמן לאסוף את הנתונים שלך, זה יכול להיות קשה לגרום לאנשים לענות על שאלונים טלפוניים.

כתבות דומות

צרו איתנו קשרמות